Volgers

zondag 27 november 2011

Tutorial krans met pedaalemmerzakken

Hier dan een beschrijving met foto's hoe ik de krans gemaakt heb.
Wat heb je nodig, ik heb een strokrans van 30 cm doorsnee genomen, groter of kleiner mag ook, net wat jezelf leuk vind, een schaar en een rol pedaalemmerzakken.
Ik heb een 1 rol pedaalemmerzakken van 25 liter oftewel 45 x 60 cm. gebruikt.

Je begint met de bodem van de zakken af te knippen.


Dan maak je de zak los zodat je met je hand door de binnenkant van de zak kunt.
Je pakt de zak bij elkaar en legt hem om onder de krans.


Dan knoop je de zak om de krans.


En de tweede zak, bodem afknippen, en ook om de krans knopen.


Zo doe je de hele krans vol met zakken.


Voor de zekerheid knoop ik het uiteinde van de eerste zak samen met het uiteinde van de tweede zak.
Dus na iedere zak die ik eraan knoop pak ik het linkerbovenzakje en knoop die aan het rechteronderzakje van de volgende zak.


Dan knip je de zakken op maat, ik heb ze ongeveer op 5 a 6 cm afgeknipt.


Dan de uiteinden losrafelen.


En dan is dit het resultaat.
Ik heb nog wel een wit sierlint om de krans gedaan,
is hier minder goed te zien, wit op wit hè.


Ik hoop dat het zo duidelijk is, mochten er nog vragen zijn , laat het me dan even weten.
Heel veel plezier met het maken van deze krans.

groetjes Anneke

27 opmerkingen:

  1. Hoi Anneke,

    Wat een super leuke krans.
    Hij staat ook nog op mijn todo lijstje.
    Hij is erg leuk en vind hem nog chique ook.

    Lieve groetjes Noriko
    www.norikoskaarten.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Anneke,

    Wat is ie leuk! Ik heb ze wel al gezien van boterhamzakjes, maar van pedaalemmerzakken nog niet! Is ook leuk voor buiten, dan is af en toe nat worden niet zo erg!

    Fijne zondag.

    Groetjes Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel duidelijk uitgelegd Anneke, dank je wel.
    Kun je van de krans met taartonderzetters ook nog even toelichten hoe je die dan precies maakt? Hij is ook helemaal geweldig.
    gr. Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe kom je op het idee!!! Ik vind het zo super leuk, bedankt Anneke!!!

    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. het idee is niet van mezelf, ik had het gezien op actionhyve,
    en ik zal van de week ook een uitleg geven van de krans met papieren onderzetters,
    ook dat idee had ik gezien op actionhyve.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk idee Anneke.
    Hij is echt super leuk geworden.
    Heb verder een fijne zondag.


    Gr leny Hempen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel erg leuk, dank je wel voor deuitleg
    gr linda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Supermooie krans en leuk om te zien hoe je hebt gemaakt,had ze ook al gezien op de action hyves

    groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik heb de link van je blog naar mijn moeder gestuurd (81 en nog steeds creatief!) die vond het zo leuk dat ze er gelijk een gemaakt heeft. Helaas kan ze geen foto's downloaden, dus ik kan je het resultaat niet laten zien. In elk geval bedankt voor de duidelijke uitleg namens haar!
    Ze stuurt mij pedaalemmer zakken op (die kan je hier niet krijgen, dus dan zal je de mijne te zien krijgen!
    Prettige dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goedemiddag Anneke,

    Kun jij mij misschien vertellen hoeveel pendaalemmerzakken je ongeveer nodig hebt en van welke maat??
    En welke maat krans je dan gebruikt ?
    Want na het zien van jou creactie's beginnen meteen de handjes de kriebelen, dus hiervoor bedankt :)

    Vriendelijke groet,
    Margret

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een ontzettend gaaf idee. Het ziet er zo mooi uit, het lijkt net tule.
    Groetjes Yvonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi,ik vind het een schitterende krans hoor,en ben gelijk aan de slag gegaan, de mijne is nog niet zo mooi als die van jou,maar jij knipt het direct he,zag ik later en ik heb eerst alles geknoopt,maar ik denk dat ik er nog wel eentje maak hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een super idee! Ga ik zeker proberen!

    groetjes Renata

    BeantwoordenVerwijderen
  14. (Ook even bij deze Blog :)

    Goeiedag Anneke,

    via Google kwam ik een tijdje gekeden al op jouw crea-pagina, echt heel leuk, ik heb er al wat ideeën van opgedaan.
    Wat betreft deze krans met plastic zakjes : Ik ben op dit moment bijna klaar met zo'n dergelijke krans, maar deze maak ik met de Lavendel-kleur/geurige-pedaal-emmerzakjes van de Wibra! 1 Rol kost 1,49 euro (35 zakjes) en ik ben 40 zakjes nodig (krans van ca. 20 cm.). Uiteindelijk, als je de krans af hebt, even een beetje bijknippen en klaar. Ook heel leuk voor op de WC of in de douche.
    Groeten,
    Annette.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Anneke,
    Bij het rond snufelen op je blog kwam ik de kransen tegen.
    In één woord GEWELDIG ... wat zijn ze mooi.
    Ga het zeker ook eens proberen.
    Groetjes, Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Geweldig, inmiddels heb ik hem ook gemaakt! Ik kom er helemaal van in kerstsfeer en dat was ik absoluut nog niet. Morgen maak ik er eentje voor mijn buurvrouw /vriendin. Hier is iedereen razend enthousiast. Dank je wel voor het delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Bedankt voor deze tutorial Anneke! Je blogbericht gaf me de inspiratie om er zelf ook een te maken: http://madebycharlottec.blogspot.be/2012/12/kerstkrans-christmas-wreath.html

    Groetjes,
    Charlotte

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk! Vraagje: Als je de uiteindes vastknoopt, linker met rechter, moet de knoop op de punten van de zakken gemaakt of net zo vastmaken zoals je zakjes om de krans vastmaakt zoals gelijk in het begin, bij stap 1.?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja hetzelfde als foto 1 dus de knoop moet eigenlijk op de krans liggen
      als je dan de zakken los rafelt zie je er niks meer van dat je de zakken aan elkaar hebt geknoopt

      Verwijderen
  19. Ga ik proberen, wel een vraagje over vastknopen van uiteinde de linker zak met de rechter. Dan ontstaan knopen en die gaan weer weg met op maat knippen toch? Dat stukje kan ik helaas op de foto niet zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Super leuke dingen Anneke ben net lid geworden van deze site maar kon op de een of andere manier niet inloggen op mijn eigen naam.
    Heb nu mijn mans naam maar gebruikt weet niet of die daar zo blij mee is maar kan je me gewoon Marja noemen in plaatsvan Hilbert
    Als het niet kan heb ik pech
    Complimenten voor je mooie creaties en ga er dan ook zeker mee aan de slag

    GrMarja

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooie creaties heb me dan ook proberen aan te melden onder mijn eigen naam dit lukte niet dus heb mijn mans naam gebruikt
    Weet niet of die er nu zo blij mee is
    Dus heet geen Hilbert maar Marja hihi
    Verder complimenten voor je site en ga er dan ook mee bezig

    GrMarja

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mijn eerste krans net gemaakt. Ik ben er helemaal blij mee nu de blauwe voor mijn schoondochter en zoon.

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=771296366220109&l=0d0547890a

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtig deze kransen ,heb nu nog zin om ze morgen te maken ook al is de kerst voorbij.dank je wel ! 🤗

    BeantwoordenVerwijderen

wat leuk dat je komt kijken en hartelijk bedankt dat je de tijd neemt om een reactie achter te laten, ik vind dat altijd leuk om te lezen, groetjes anneke

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...